5 belangrijke tips voor een succesvolle online aanbieding


Wil jij je klantenbestand boosten of meer engagement bij jou klanten en prospects creëren? Om de groei van uw merk te versnellen, moet je jouw aanwezigheid en betrokkenheid online vergroten. Online aanbiedingen zoals prijsvragen en weggeefprijsjes zijn een van de beste marketing tools die je daarvoor kunt gaan gebruiken voor het vergroten van de bekendheid van jouw merk. Wij hebben de vijf belangrijkste tips voor een succesvolle online promotie hier voor je op een rij gezet.

1. Maak het super makkelijk om mee te participeren
Hoe makkelijker het is voor jou klant om mee te doen met de aanbieding — en hoe beter de prijs— hoe meer kans je hebt dat ze zullen meedoen. Voor optimale participatie, moet je zoveel mogelijk de toetredingsdrempels verwijderen. Als jij jouw klanten extra vervelende stappen geeft bijvoorbeeld om eerst in te loggen voor toegang tot uw aanbieding of het hebben van te veel velden op de post formulier die ze moeten invullen vermindert de kans dat ze die daadwerkelijk gaan invoeren, dus houd het gewoon simpel.

2. Geef mensen de ruimte om foto ’s te delen
Foto’s integreren in uw promotie is een gemakkelijke manier om de betrokkenheid van uw doelgroep te vergroten. Klanten genieten het meest met foto’s van hun vrienden op sociale media. Ook zullen ze vaker meedoen als ze de ruimte krijgen om die foto’s te kunnen delen. Je kunt de betrokkenheid vergroten door te vragen aan de deelnemers om foto’s van jou aanbieding te delen met hun vrienden.

3. Maak uw promoties mobiel- vriendelijk
Gezien het feit dat consumenten steeds meer toegang hebben tot jou aanbiedingen op hun mobiel, is het tijd om te overwegen hoe deze promoties op hun mobiele apparaten eruit zullen zien en hoe deze over zullen komen bij uw klanten. Het gaat dus niet alleen om het verkleinen van de aanbieding om deze te laten passen op hun mobiel- het mobiele-vriendelijker maken van een aanbieding betekent eigenlijk dit aanpassen op het apparaat.

4. Laat uw medewerkers en klanten de aanbieding delen
Vele online aanbiedingen hebben hun succes te danken aan de personen die deze promoties hebben gedeeld met hun vrienden. Dus waarom zou jij je klanten en medewerkers niet vragen om jou aanbieding te delen met hun netwerken? Maak gebruik van Social Media als Twitter waarvoor gebruikers kunnen winnen door het bericht te delen met anderen.

5. Maak gebruik van betaalde diensten om uw aanbiedingen te promoten
Investeer in het succes van jou promotie. Het gebruiken maken van betaalde diensten van de bekende social media als Twitter en Facebook kan een effectieve en betaalbare manier zijn om jou aanbiedingen verder te laten reiken dan de mensen die al graag op uw pagina komen voor jou gepubliceerde berichten, advertenties en gesponsorde artikelen. Gesponsorde tweets, LinkedIn advertenties en StumbleUpon advertenties vergroten zeker de bekendheid van jou aanbiedingen bij uw potentiele klanten. Nieuwe en aantrekkelijke aanbiedingen op jou sociale kanalen hebben de grootste slagingskansen. Mensen moeten aan jou bedrijf denken als ze op zoek zijn naar een specifiek product. Een goed voorbeeld van een loodgietersbedrijf dat met weinig middelen een succesvolle online campagne draait is deze loodgieter uit Alkmaar.

Leave a Reply

Your email address will not be published.